Mít zajištěný stálý příjem a nemuset aktivně shánět klienty a prodávat předražené produkty. I to se finančním poradcům může podařit – a vydělají dlouhodobě více i s čistým svědomím.
Velká část finančních poradců se stále zaměřuje na shánění nových klientů, kterým musí prodat finanční produkt, aby se uživili. Je to práce úmorná a často nevděčná. Úsilí k získání klienta je neúměrně vyšší než jeho udržení, ovšem na starost o klientský kmen pro honbu za novými již nezbývá čas. Ovšem bez nových klientů se poradce neuživí… nebo ano?
Klíčovými body pro vytvoření „pasivního příjmu“ finančního poradce jsou následné či průběžně placené provize a práce s klientským kmenem. Průběžně placené i následné provize mají pochopitelně základní kámen úrazu – čím vyšší jsou, tím nižší jsou počáteční provize za sjednání produktu. To může zejména začínajícím finančním poradcům bez dostatečných prostředku pro rozjezd podnikání finančního poradce zkomplikovat život. Dlouhodobě se ale jednoznačně vyplatí.