Česká národní banka (ČNB) připravila finančním poradcům danajský vánoční dárek. Krátce před svátky vydala stanovisko k nahrávání hovorů s klienty. A závěr? Poradci musí nahrávat všechno!
ČNB si k vydávání zásadních dokumentů vybírá velmi zvláštní dobu. Pro dlouho diskutovanou povinnost finančních poradců nahrávat hovory s klienty, které by mohly vést k poskytnutí investiční služby, tomu nebylo jinak. Své stanovisko „Přístup ČNB k záznamům telefonických hovorů a elektronické komunikace při poskytování investičních služeb“ vydala 16. prosince 2022, tedy v době, kdy se finanční poradci i jejich klienti již připravovali na Vánoce.
Stanovisko ČNB je přitom zásadní. Podle něj již nestačí vydat interní směrnici, která zakazuje poskytování a nabízení investičních služeb po telefonu (a toto přiměřeně kontrolovat), ale všechny poradenské společnosti budou muset zajistit nahrávání všech hovorů poradců s klienty. Jakýkoliv hovor může vést k poskytnutí investiční služby. A ČNB je chce slyšet všechny.
Čtěte na Poradci-sobě.cz