Podvést klienty životní pojistkou bude obtížnější. Pojišťovny se dohodly na nových pravidlech, která IŽP zprůhlední. Na co se mohou klienti od 1. 1. 2015 těšit?
Hovoří-li se o kvalitě finančního poradenství či missellingu ve finančním zprostředkování, vždy se řeč stočí k investičnímu životnímu pojištění (IŽP). Vlivem vysokých zálohových provizí za jeho prodej láká tento produkt nepoctivé finanční zprostředkovatele, kteří ho prodávají komukoli a k jakémukoli účelu. Bohužel není výjimkou ani „přebouchávání“ pojistek po dvou letech po uplynutí storno lhůty pro vrácení provizí.
Podvádět klienty prostřednictvím investičního životního pojištění ale bude konečně obtížnější. Po mnoha letech kritiky a nespočtu medializovaných případů poškození klientů prodejcem investičního životního pojištění se pod hrozbou státní regulace pojišťovny shodly na čtyřech samoregulačních opatření, která IŽP významně zprůhlední. Všechna nabydou účinnosti od 1. ledna 2015.
Čtěte na Investujeme.cz