Bojíte se, že vám odběratel nezaplatí? Pojistit si fakturu je již možné. Za jakých podmínek? A pro koho je pojištění dostupné? Odpovídá Ivan Špirakus, zakladatel a generální ředitel INSIA.
Nabízíte pojištění jednotlivých faktur. Dosud bylo možné pojistit faktury pouze na velké celky. Na koho cílíte tímto pojištěním?
Pojištění pohledávek není žádný nový produkt. To se prodává již přinejmenším 20 let. Standardně to nabízejí pojišťovny velkým podnikům, které si zajišťují celé portfolio pohledávek. Mají jednu rámcovou smlouvu a v rámci ní žádají pojišťovnu k přidělení kreditního limitu na každou z jednotlivých entit, se kterou obchodují. Pojišťovna prověří daného zákazníka a dá mu limit např. 1 mil. Kč, 2 mil. Kč a vy do tohoto limitu můžete mít nezaplacené faktury. Pokud tento limit překročíte, tak je to na vaše riziko.
Standardní produkty říkají „dejte mi všechno“, v rámci toho je něco dobré, něco špatné, ale pojišťovny pojišťují celý balík. Než jsme přišli s tímto produktem, nebylo možné si vybrat nejen jednotlivé faktury, ale ani jednotlivé zákazníky, protože to je příliš riskantní. Pojišťovny nechtěly, aby si jejich klienti vybrali jen ty zákazníky, které považují za velmi rizikové. To pro ně bylo nebezpečné.
Vy jste toto prolomili a nyní nabízíte možnost pojištění jednotlivých faktur. Čím to, že najednou to jde, když to dříve nešlo?
Naše cílová skupina je někde jinde – menší firmy, živnostníci, kteří obchodují zpravidla s těmi většími. A když ten větší zákazník, jejich odběratel, nezaplatí, tak jim způsobí problémy z hlediska cash-flow, nemohou např. nakoupit materiál a další věci, které potřebují pro byznys. Hledali jsme cestu, jak toto vyřešit.
Dnes se doba posunula tak, že díky vývoji technologií a online řešení je možné řešit i jednotlivé faktury.
Čtěte na Investujeme.cz