Jak ochránit zájem klienta?

Všem jde o zájem klienta: ministerstvu, finančním poradcům, pojišťovnám, klientům… otázkou ale je: „Jak zájem klienta hájit?“ Ministerstvo přepisuje § 53, pojišťovnám se líbí vracení provizí za zprostředkování a finanční poradci volají po informační otevřenosti…

Nejprve si ale musíme položit otázku: „Co je zájmem klienta?“ Odpověď je v celku jednoduchá: „Zisk*.“ Zájem klienta se tedy neliší od zájmu finančního poradce či zprostředkovatele ani od zájmu pojišťovny. Proč je tedy třeba hájit zájem klienta a nikoli ostatních účastníků trhu?

Hlavní důvody pro ochranu klienta (a ne pojišťoven) jsou informační asymetrie a nízká ekonomická síla jedince, který tak nemůže efektivně své zájmy prosazovat.

Čtěte na Investujeme.cz

Leave a Reply

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..