Finančně poradenské společnosti založené na principu multilevel marketingu mají podobnou strukturu. Liší se ale například počtem úrovní, po kterých mohou poradci stoupat. Jak ovlivní počet příček multilevelu provizi poradců?
Výše provize finančního poradce závisí na mnoha faktorech. Prvním je výše provize, kterou jeho společnost získá od finanční instituce a která do značné míry závisí na velikosti finančně poradenské společnosti – čím je vyšší její produkce, tím je významnějším partnerem a tím lepší podmínky je schopna s finančními institucemi vyjednat.
V druhé řadě výše provizí poradce závisí na marži, jakou si společnost ponechává na svůj provoz a zisk. Čím více si společnost ponechává, tím méně zbývá na finanční poradce. Dnes si společnosti ponechávají řádově od 25 % do 40 %. Třetím faktorem je počet úrovní v rámci multilevelové struktury.
Čtěte na Investujeme.cz