„Obecně vnímám, že alternativy, kam spadají i kryptoměny v čele s bitcoinem, do portfolia patří,“ říká Jindřich Hrdý, ředitel poradenské společnosti Finovo, v rozhovoru o nezbytných poradenských technologiích, kryptoměnách i změně broker poolu.
V poslední době se hodně hovoří o technologiích v rámci finančního poradenství a potřebě digitalizace. Které z nástrojů pro finanční poradce považujete za nejdůležitější?
Obecně technologie vnímám jako důležitou část naší práce. Dnes firmy nabízí dost podobná řešení, která odráží poradenskou potřebu.
Jako povinnou součást vnímám digitalizované záznamy z jednání, souhlasy klientů a ověření AML na dálku. Dále také nejrůznější srovnávače a sjednávače. To je takové minimum toho, co by poradce měl mít k dispozici.
Zpravidla se o tyto technologie stará servisní organizace, ať už je to poolová společnost, nebo typická MLM.
Co naopak z nástrojů, které jsou k dispozici, považujete za luxus a nejsou nezbytné? Přeci jen řada firem investuje nemalé prostředky do těchto nástrojů. Co byste jim vzkázal, že není tak nutné?
Můžu porovnávat dva světy. Byl jsem od roku 2011 v Chytrém Honzovi, resp. v Bonnetu, kde tednence technologií byla rostoucí až do zlomu v letech 2015 až 2017, kdy konkurence začala Chytrého Honzu dohánět a v mnohém ho předehnala.
Dlouhodobě jsme uvažovali o změně servisky a koronavirus to lehce urychlil. Dnes jsme přibližně půl roku v SAB servisu a poznáváme, jaké jsou nové možnosti. A aktuálně zjišťujeme a ladíme, které věci jsou použitelné a které ne. Nerad bych tedy nyní sklouzl do něčeho, co je a co není potřeba.
Jako bonus vnímám například to, že SAB servis poskytuje elektronický šanon pro klienty, kteří díky tomu mají lepší přehled ve svých financích. Další nástroje pak pomáhají řídit úkoly a procesy ve firmě či v práci s asistentkou, čímž práci jako takovou zefektivňují. Nemyslím si, že tyto věcí budou pro klienta nebo pro poradce stěžejní, ale jsou to příjemné věci a přidané hodnoty spolupráce. A přidaných hodnotách je celý tento byznys.
Čtěte na Poradci-sobě.cz