Chytrý Honza se v posledních letech vytratil z výsluní. To se má nyní změnit. Jaké jsou kroky nového vedení a co přináší společnost poradcům? Odpovídají Jiří Havrlant, výkonný ředitel a předseda představenstva, a Jan Bartušek, ředitel pro strategii Chytrého Honzy.
Chytrý Honza se odchýlil od svého cíle zařadit se mezi dominantní broker pooly. V poslední době jste ale provedli řadu změn, které by vás měly vrátit na cestu mezi nejvýznamnější broker pooly. Co konkrétně jste začali měnit?
Jiří Havrlant: Velmi důležitou změnou byl příchod Fidelit Finance do skupiny Chytrý Honza, kdy se spousta projektů, které byly nachystané, zrychlila. Ale hlavně se prioritizovali ty věci, které v Chytrém Honzovi bývalé vedení bohužel nevnímalo jako prioritní záležitost. Řada velkých projektů, jako je sjednání na dálku, nebo narovnání a zlepšení podmínek s produktovými partnery, se tak posunula.
Zároveň jsme restartovali leadový byznys, ve kterém byl Chytrý Honza průkopníkem na poradenském trhu . A také došlo k interním změnám na úrovni optimalizace vnitřních procesů i restrukturalizace firmy v personální oblasti.
Jan Bartušek: Můj pohled na změny je vždy hodně pragmatický, jelikož vše vnímám optikou distribuční sítě. Klíčovou změnou bylo otočit vnímání distribuční sítě z pohledu centrály. Nyní si všichni plně uvědomují, že reálným zákazníkem Chytrého Honzy je právě distribuční síť nebo poradce.
Podtrhnul bych, co zmiňoval Jirka – navázání na historickou tradici. Chytrý Honza byl vnímán jako průkopník online a leadového byznysu na českém poradenském poli. Ale i v této oblasti částečně atrofoval. Využili jsme tedy i mých zkušeností z leadového projektu Hypoportál a rozhodli jsme se přidanou hodnotu leadového byznysu stavět jako jednu z priorit poskytovaných služeb.
Chytrý Honza v podstatě začínal jako technologická společnost. Nyní musíte dohánět. Zmiňovali jste např. vzdálené uzavírání smluv a další. Jak daleko jsou tyto projekty?
Jiří Havrlant: Rozlišujeme dva typy procesů uzavírání smluv. Jedním je klientská dokumentace na úrovni zprostředkovatele, druhým je klientská dokumentace na úrovni produktového partnera, ať už je to pojišťovna, banka nebo investiční společnost.
Zaměřili jsme se především na klientskou dokumentaci na úrovni zprostředkovatele z pohledu regulace. Toto jsme kompletně digitalizovali na podzim minulého roku. Máme tedy on-line povinnou dokumentaci se SMS podpisem. Další kroky v této oblasti vedou k postupnému zjednodušování a větší míře intuitivnosti uživatele.
Jan Bartušek: Chytrý Honza využívá největšího poskytovalete CRM platformy na světě SalesForce. Když byl systém na jaře minulého roku integrován, celá řada funkcionalit pro poradce v systému chyběla nebo nebyla dodělaná. Výhoda SalesForce je jeho stabilita, bezpečnost i to, že jej využívají velké banky nebo pojišťovny. Ovšem pro potřeby každé firmy je potřeba jej pečlivě customizovat. Od léta se nám daří postupně spouštět dílčí vylepšení systému nebo zcela nové aplikace zavěšené na platformu SalesForce tak, aby postupně splňoval veškerá očekávání distribuce.
I přes náročnější implementaci, bude tento systém do budoucna obrovskou konkurenční výhodou, kterou nikdo nemá.
Čtěte na Poradci-sobě.cz