Jiří Paták: Aegon urychlí Chytrému Honzovi výlet do světa

Chytrý Honza nejprve koupil broker pool Bonnet. Pak nechal koupit kus Chytrého Honzy pojišťovnu Aegon. A teď se chystá do světa. „Těžištěm je Jihovýchodní Asie a Severní Amerika,“ říká Jiří Paták, generální ředitel Chytrého Honzy.

Chytrý Honza se spojil s Bonnetem. Co vedlo k tomuto spojení internetového prodejce finančních produktů a broker poolu?

Chytrému Honzovi před třemi lety chyběla vlastní odbytová síť. Měli jsme zkušenost s tím, že byznys, který jsme generovali v podobě hypoték, pojištění a investic, jsme předávali produktovým partnerům – bankám, pojišťovnám a investičním společnostem. Z našeho pohledu nedokázaly se zákazníkem komunikovat dostatečně rychle, kvalitně a s obchodním umem.

Řešili jsme, že buď si postavíme vlastní odbytovou síť, nebo nějakou koupíme. Zvolili jsme druhou možnost, protože Bonnet byl v té době jak z pohledu kvality, tak akcionářské struktury optimálním řešením.

Bonnet funguje jako broker pool. Má tedy řadu partnerů, kteří jsou samostatnými jedinci či firmami. A jako broker pool nemá příliš možností ovlivnit byznys model těchto subjektů.

To je pravda. Přestože Chytrý Honza a Bonnet je dnes jedna firma, část se chová jako pool. Máme ale možnost dosledovat zákazníka od začátku do konce. Když dosledujete finální obchod, víte, jaký produkt se uzavřel, kdy se uzavřel, kolik za to přišlo peněz, jak peníze máte rozdělit. Vidíte transakci od kliknutí zákazníka na internetu až po vyplacení obchodníka. To vám dá komplexní obrázek, jak byznys propojení online-offline probíhá.

Často jsme naráželi na to, že když šel lead např. na hypotéku do banky, tak banka nebyla často technologicky schopná vůbec vracet v dostatečné míře stavy obchodu a dávat zpětnou vazbu, co se s obchodem dělo.

Čtěte na Investujeme.cz

Leave a Reply

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..