Zaštiťují se ochranou poškozených klientů. Varovala ale před nimi i Česká národní banka. Kdo hájí zájmy lidí poškozených špatnými finančními a investičními radami?
Finanční poradci jsou dobří a špatní. Ti špatní dokáží klienta připravit o nemalé peníze. S rostoucí diskusí na téma kvality finančního poradenství a rozšiřování povědomí lidí o finančních produktech a možnostech odškodnění se objevil nový fenomén: Společnosti, které se dle svého prohlášení staví na stranu klientů a vymáhají jejich škodu. Za to si pochopitelně nechají zaplatit.
Nic není ale jednobarevné. Před komerčními spotřebitelskými organizacemi již v dubnu varovala Česká národní banka: „Česká národní banka upozorňuje na aktivity obchodních společností, které jsou založeny za podnikatelským účelem a které o sobě prohlašují, že chrání spotřebitele a nabízejí spotřebitelům, že se v jejich zájmu budou domáhat náhrady škody a finanční ztráty způsobené možným nesprávným postupem poskytovatele nebo zprostředkovatele finanční služby při uzavírání smlouvy o životním pojištění či jiné finanční službě.“
Čtěte na Investujeme.cz