Marcel Gajdoš: Prémiové produkty nemáme a zavádět nebudeme

Evropská komise řeší problematiku vysokých mezibankovních poplatků při platbě kartou. Ty dosahují až 1,6 % z každé transakce. „Prémiové produkty vůbec nemáme ani neplánujeme zavádět,“ říká Marcel Gajdoš, regionální manažer pro Českou a Slovenskou republiku společnosti VISA.

Evropská komise chce regulovat výši mezibankovního poplatku při platbě kartou. Jak se stavíte k této přicházející regulaci?

My nepodporujeme regulaci jako takovou, ale ty cíle Evropské komise, které přináší rovné podmínky všem.

K návrhu regulace jsme se detailně vyjádřili v „Zelené knize,“ což byla naše první odpověď a reakce na návrhy komise. Nyní se celý legislativní proces již přesunul od „Zelené knihy“ na podstatné body této regulace. Proběhla plenární zasedání  a návrhy nyní leží na stolech jednotlivých členských států, které s k nim vyjádří na podzim, kdy se europoslanci vrátí zpět do Bruselu.

Regulace není jen o mezibankovním poplatku, ale i o pravidlech souvisejících s používáním platebních karet. Jedná se např. o oddělení procesingu od byznysu, o regulaci či neregulaci komerčních karet, protože současný návrh se týká pouze soukromých karet, zda se bude regulace týkat čtyřstranného nebo i trojstranného modelu apod.

Zmínil jste nadstandardní mezibankovní poplatek u prémiových karet. Takovou kartu nabízí např. vaše konkurenční společnost MasterCard, která bankám nabízí karty s mezibankovním poplatkem ve výši 1,6 %. Máte ve své nabídce obdobný typ karty?

Náš mezibankovní poplatek je odvozen tak, aby byl vybalancovaný v našem čtyřcestném modelu. Jako asociace VISA máme členy nejen mezi vydavateli karet, ale i mezi bankami zajišťujícími přijímání platebních karet. Přijímatelská banka je tou bankou, která platí mezibankovní poplatek vydavatelské bance. A v neposlední řadě je tam obchodník, který platí celý poplatek. A ten odráží výši mezibankovního poplatku.

Chceme udržet balanc mezi přijímáním a vydáváním karet, a proto prémiové produkty vůbec nemáme ani neplánujeme zavádět. Naším cílem je motivovat obchodníka, aby karty přijímal.

Čtěte na Investujeme.cz

Leave a Reply

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..