Umělá inteligence je daleko od nahrazení finančních poradců. Dokáže jim ale usnadnit práci. Jak? „Bude nám pomáhat při kontrole smluv,“ říká Marek Slouk, obchodní ředitel a předseda představenstva Chytrého Honzy, a dodává: „Dále připravujeme systém umělé inteligence, který pomůže poradci snížit administrativu.“ Kde jsou limity umělé inteligence ve finančním poradenství?
Umělá inteligence (AI) se neukázala být tak chytrá, jak se na počátku jejího rozvoje, zejména s příchodem ChatGPT, mohlo zdát. Jaký vidíte potenciál této technologie pro finanční poradenství?
V Chytrém Honzovi chceme zavést AI nejen pro naše poradce, ale také do back office. Během několika týdnů nasadíme systém, který bude kontrolovat smlouvy. V praxi to bude fungovat tak, že umělá inteligence vytáhne důležitá data ze smlouvy a předá je zodpovědné osobě na back-office s doporučením a informací, zda je smlouva v pořádku. Pokud ano, pošle ji k dalšímu zpracování, pokud ne, bude se jí dále věnovat člověk. Tímto způsobem ale ušetří značnou část rutinní práce.
Některé firmy zkouší nasadit AI na metodiku finančních produktů, ale co mám zatím informace, tak to má spíš větší než menší mouchy. Chcete tímto směrem zpřístupnit AI nástroje pro poradce i vy?
Při plánování využití AI jsme si nejprve sepsali možné oblasti, kde by nám mohla pomoci. Uvědomovali jsme si však i potenciální problémy a rizika, která by mohla bránit dosažení požadovaných cílů. Proto jsme se rozhodli nejdříve zaměřit na back-office. Následně máme v plánu připravit systém umělé inteligence, který např. automaticky doplní údaje o klientovi do dokumentů, včetně úrokové sazby, doby fixace a podobně. Chceme tím ulehčit poradcům administrativní zátěž.
Celý rozhovor čtěte na Poradci-sobě.cz