Martin Nejedlý: Cenová konkurence se změnila na konkurenci kvalitou

Fincentrum zahájilo svůj růst na vyšších provizích pro poradce. To ale nestačí. „Hlavní rozdíl Fincentra oproti konkurenci byl, je a bude firemní kultura,“ říká Martin Nejedlý, spoluzakladatel společnosti Fincentrum v rozhovoru pro Investujeme.cz. Koho považuje za jediného konkurenta?

Jste jedním ze dvou zakladatelů společnosti Fincentrum, kteří ve firmě stále zůstávají. Co vás vedlo k založení Fincentra?

Byla to snaha zkusit si podnikání. Dokud je člověk mladý a bez závazků, měl by si zkusit postavit se na vlastní nohy. Oba jsme studovali ekonomii a Petr Stuchlík navíc výborně rozuměl internetu. Tak jsme spojili finance s internetem. Největší příležitost jsme přitom viděli v „consumer finance“, což byl navíc sektor, který nebyl kapitálově náročný.

Z Fincentra jakožto mediálního projektu se vyvinula jedna z největších českých finančně poradenských společností.  Do této oblasti jste ale pronikli oklikou přes zaměstnanecké výhody. Jak jste se k poradenství v rámci zaměstnaneckých výhod dostali?

O Fincentru jsme začali poprvé přemýšlet v roce 1999 a původní myšlenka byla poskytovat poradenství lidem. V roce 1999 až 2000 nastala internetová horečka a začal být populární internet. Tomuto trendu jsme s Petrem podlehli a místo, abychom otevřeli Fincentrum jako poradenskou firmu, což byl původní záměr, jsme rozjeli poradenský portál s tím, že k poradenství jsme se chtěli později vrátit.

Internetový projekt se rozjel výborně. Měli jsme především výborný obsah, na tu dobu revoluční srovnání finančních produktů a především se nám dařilo rozkrývat zajímavé kauzy, jako nyní rozkrývá Investujeme.cz. Obsah od nás následně přebírala tradiční média.

Přestože jsme měli výbornou návštěvnost, měli jsme potíže s příjmy. Inzerenty byly především konzervativní finanční instituce a pro ně byl náš projekt příliš inovativní. Proto jsme hledali partnera, kterým se po roce fungování portálu Fincentrum.cz stala MAFRA s portálem iDNES.cz.

Na první rok fungování pod Mafrou jsme měli plánovanou ztrátu 2 až 3 mil. Kč. V rámci motivačního programu nám ale Mafra nabídla, že pokud dosáhneme zisku, budeme si ho moci celý ponechat. Spojení s iDNES.cz Fincentru sice nezvýšilo návštěvnost žádným zásadním způsobem, ale otevřelo nám cestu k inzerentům. Místo plánované ztráty jsme dosáhli zisku 3 mil. Kč. Ten jsme obratem reinvestovali a oživili myšlenku poskytování poradenství.

To bylo v roce 2001, kdy se otevřel nový trh zaměstnaneckých výhod. Od roku 2000 bylo daňově zvýhodněno penzijní připojištění a od roku 2001 životní pojištění. A na trhu nebyl žádný subjekt, který by se na zaměstnanecké benefity zaměřoval. Byly tu síťové firmy OVB a mladý Broker Consulting, které tomu nerozuměly, a majetkoví makléři, kteří měli velký byznys v průmyslovém pojištění, a byly tu finanční instituce, které ale měly konflikt zájmů.

Pak už to šlo ráz na ráz. Po službě nastavení zaměstnaneckých výhod byla velká poptávka. Během jednoho roku jsme získali přibližně 15 firemních klientů včetně velkých společností. Hodně rychle jsme si uvědomili, že kromě specializovaného know-how by bylo dobré mít síť nezávislých poradců, kteří by zaměstnancům poradili nejen s výběrem produktu pro umístění příspěvku zaměstnavatele, ale i s finančním poradenstvím.

Čtěte na Investujeme.cz

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.