Praha, 25. března 2023
Prvního dubna letošního roku oficiálně startuje webová platforma Bohemian Perfection, která je jádrem stejnojmenného projektu. Vzniká pod záštitou Institutu pro digitální ekonomiku. Cílem platformy je vytvořit prostředí umožňující propojení české řemeslné tradice s moderním designem a uměním. Projekt již sklidil úspěchy ve spolupráci s ateliérem Jana Jaroše a Miroslava Bednáře na Fakultě architektury ČVUT.
Jméno Bohemian Perfection projekt užívá s laskavým souhlasem společnosti Lasvit, se kterou hodnotově souzní. „To, za čím si v Lasvitu stojíme, je bohemian perfection. Česká bohémská kreativita a zároveň perfekcionismus a dokonalost. Zní to jako oxymóron – těžko může být člověk bohém a perfekcionista. Ale ten rozpor se mi právě líbí,“ řekl Leon Jakimič pro magazín Forbes v roce 2017.
Internetová platforma projektu je jakýmsi archivem, kde jsou uchovány a přehledně sestaveny medailonky všech řemeslníků, kteří se do projektu zapojili. Je zde přítomný i systém na přímé vyhledávání a filtrování, usnadňující práci s touto databází. “Na platformu se jen v testovací fázi zaregistrovalo 105 subjektů,” uvádí projektová manažerka Eva Bělinová a kreativní ředitelka projektu Michaela Kádnerová.
Projekt je plně financován z veřejných zdrojů, zájemci do něj proto mohou vstoupit zcela bezplatně. Stačí pouze splnit podmínky a absolvovat proces registrace. Zájemci se posuzují na základě specifických kritérií – např. zda jsou jejich výrobky autentické nebo jsou-li vyrobeny speciální tradiční technologií.
Nedávným úspěchem platformy bylo propojení studenta ČVUT Petra Brancuského s dřevařskou firmou Jasanky, čímž vzniklo snowboardové prkno do prachového sněhu. Dalším úspěchem byla proutěná kolébka Rhea od Terezy Horičkové, za kterou dostala cenu Olověný Dušan. Oba výrobky zároveň obdržely ocenění Designbloku 2022.
Webová stránka platformy: https://bohemianperfection.cz/
Facebook: https://www.facebook.com/BohemianPerfection
Instagram: https://www.instagram.com/bohemianperfection_official/
———-
Kontakt pro média:
Vyjmuto
TZ se dobře čte. Vysvětlila bych co je Lasvit, z pohledu souvislostí.
„pouze splnit podmínky“ – uvedla bych, kde konkrétní podmínky čtenář nalezne
TZ obsahuje veškeré potřebné informace, je psaná poutavě. Možná doplnit vysvětlení, co je Lasvit za společnost, aby si to mohl čtenář dát do souvislostí
– do nadpisu pro TZ nedávejte vykřičník – ten novináře spíše odradí, než upoutá
– jsem zmatený… vzniká 1. 4., ale již sklidil úspěchy? Jak je to možné?
– „Leon Jakimič“ – chybí pozice citovaného… a jen z kontextu je zřejmé, že je z Lasvitu
Obsahově zajímavé a i čtivost není špatná.
Projekt Bohemian Perfection sklidil úspěchy, ale stejnojmenná platforma, která je součástí projektu se měla zveřejnit až toho 1.4. Máme chybu ve větě „Nedávným úspěchem platformy“, mělo to být pochopitelně „Nedávným úspěchem projektu“.
Tisková zpráva je obsahově i vizuálně velmi pěkná. Má i za mě vhodný počet odstavců, možná bych se jen příště snažila text napsat poutavěji.
Nadpis je hezký, ale možná by šel napsat více lákavě, aby oslovil vetsi pocet čtenářů. Zajímavé informace, ale myslim, ze by se jich v textu dalo uzit lepe a tisková zpráva by tak pusobila více poutavě