OVB propustila významného oblastního ředitele. „Práce tohoto ředitele nenaplňovala naše standardy, které by měly být aplikovány,“ říká v rozhovoru Michal Knapp, generální ředitel OVB Allfinanz. Jakým způsobem OVB kontroluje kvalitu finančního poradenství?
V minulém týdnu jste oznámili, že ukončujete spolupráci s vaším významným oblastním ředitelem z důvodu nedodržování standardů kvality finančního poradenství OVB. V čem spočívalo nekvalitní poradenství jeho a jeho ředitelství?
Máme přesné představy o tom, jak by mělo finanční poradenství u klienta vypadat. Práce tohoto ředitele nenaplňovala naše standardy, které by měly být aplikovány. Necítím potřebu jít do větších detailů.
Jeden z příkladů neetického poradenství, který je aktuální, se týká výpovědí stavebního spoření a použití prostředků k předplacení investičního životního pojištění. Stojí za propuštěním oblastního ředitele i tato praktika?
Nebyl to ten hlavní důvod, ale musím říci, že i tyto případy, o kterých hovoříte, kdy se prostředky z ukončeného stavebního spoření použijí k předplacení investičního životního pojištění, se v tomto ředitelství vyskytly. Musím říci, že ale mohou existovat případy, kdy je i toto v pořádku. Klient už nechce si dál stavebně spořit a zároveň si chce uzavřít investiční životní pojištění. Nemám rád taková černobílá schematická tvrzení, která z 90 % „pravdivě“ popisují tento misselling. Najdeme však také případy, kdy z pohledu celkového portfolia klienta toto řešení dává smysl. Ale touto paušalizací všechno házíme do jednoho pytle.
Fenomén přesmlouvání je špatný tehdy, když klientovi nejsou popsány patřičně všechny parametry a vlastnosti investičního životního pojištění a není mu ani popsáno, co ztrácí v případě předčasného ukončení stavebního spoření, není mu vysvětlena podstata spoření prostřednictvím stavebního spoření a podstata investování prostřednictvím investičního životního pojištění. Tak to je samozřejmě špatně.
Čtěte na Investujeme.cz