„Ano, s několika potenciálními smluvními partnery jednáme,“ potvrdil Michal Knapp, generální ředitel Broker Trustu, zájem o rozšiřování společnosti akvizicemi nových poradenských skupin. Mezi možnými příchozími ale není žádný z propuštěných zemských ředitelů OVB. „Někteří z nich se o to pokoušeli,“ doplnil Michal Knapp s tím, že je nezasmluvní.
Působíte v pozici generálního ředitele Broker Trustu rok. S jakými ambicemi jste do společnosti přicházel a jak se je podařilo naplnit?
K 1. 10. je to rok, co jsem v Broker Trustu v roli generálního ředitele a následně předsedy představenstva. Dostal jsem zajímavou nabídku a obchodní model BT v segmentu distribuce finančních služeb mi připadá jako “good value“ servis pro finančně poradenské společnosti a tím i aktuální v této době. Chci podpořit růst Broker Trustu a podpořit věci, které Broker Trust dělá.
Redefinoval jsem tři oblasti, z mého pohledu ty klíčové, prioritní: první oblastí je finanční plán jako jakýsi nositel efektivity práce finančního poradce u klienta na jedné straně a na straně druhé výrazně eliminující compliance riziko. Druhou oblastí je BeTy jako informační rozhraní mezi námi a finančním poradcem. Obsahuje veškeré informace, které potřebuje poradce pro svou práci nejen po technické a legal compliance stránce, ale i analytické nástroje, jako jsou např. online metodiky nebo rating životního pojištění. A třetí oblastí je vzdělávání. Jsou definovány konkrétní projekty v uvedených oblastech, které posouvají naši kompetenci v poskytovaném servisu smluvním partnerům.
Daří se váš plán naplnit?
Daří se nám růst. Když se podíváte na čísla, rosteme. Rosteme jak absolutně YTD, tj. za prvních osm měsíců proti minulému roku, kdy jsme ve všech oblastech vyrostli o 20 %. Nejvíc mě těší řekněme méně populární, ale z mého pohledu důležité produkty v portfoliu, například v neživotním pojištění rosteme více jak o 30 %. Dvouciferně rosteme i v hypotékách a investicích.
Svou tržní pozici posilujeme i v rámci statistik USF a AFIZ, kdy oproti prvnímu čtvrtletí 2015 jsme ve druhém kvartálu tohoto roku zvýšili náš tržní podíl ve všech produktových oblastech například o 3 procentní body v hypotékách, v životním pojištění a investicích dokonce o 5 procentních bodů a v neživotním pojištění o 4 procentní body. Přitom například podíl životního pojištění na naší celkové produkci se za prvních osm měsíců tohoto roku meziročně snížil. Rosteme také tím, že k nám přichází víc a víc poradců.
Co se týče plnění mých plánů v oblasti zavádění nových projektů, tak tam jsem částečně spokojen. Myslel jsem si osobně, že můžeme být ještě rychlejší. Ale to možná souvisí spíše než s reálným stavem, co je možné očekávat, s mojí jistou netrpělivostí.