Společnost OVB Allfinanz řídí již tři měsíce. Jak vnímá odchod zemského ředitelství Petra Havla ke konkurenci? Co připravuje, aby poradci neodcházeli? Jak se staví k pokutě od ČNB? O těchto a dalších tématech hovoří Miroslav Řezník, generální ředitel a předseda představenstva OVB Allfinanz.
Nastoupil jste na pozici generálního ředitele OVB Allfinanz, kam jste přišel z Raiffeisenbank, přičemž jste prošel pojišťovnami Generali a Českou pojišťovnou. Jaká byla pro vás osobně tato změna?
V prvé řadě to byla chtěná změna. Do společnosti OVB jsem nastoupil po 17 letech ve financích, kdy to byly primárně pojišťovny, ale i banky, investiční společnosti a penzijní společnosti, a potkal jsem se i se stavebním spořením. Po třech měsících ve společnosti to vnímám velmi pozitivně.
Měl jsem výhodu, že jsem se společností OVB spolupracoval dlouhé roky z druhé strany. Na straně pojišťoven a bank jsem měl nějakou dobu na starosti mimo jiné i společnost OVB, a tak řadu lidí na centrále i mezi finančními poradci znám.
Jaké byly vaše první kroky ve funkci generálního ředitele vedle seznámení se se společností a procesy v rámci společnosti? Jaké změny jste již realizoval a jaké chystáte?
Jsem spíše zastáncem evoluce než revoluce. Nejdůležitější je kontinuita podnikání. Finance jsou oblast služeb o vztazích a o lidech, kteří ve financích pracují. V první fázi jsem proto největší část času věnoval kontaktům se zemskými řediteli a jejich lidmi. Hodně jsem poslouchal a nechtěl jsem v této fázi přicházet s nějakými velkými nápady. Byl jsem ve velmi úzkém kontaktu i s lidmi na centrále.
Na druhou stranu je finančně poradenství poměrně živý obor. Finanční poradenství je poměrně náročná práce, pokud ji chce člověk dělat na 100 %. Je proto důležité hledat motivy pro naše poradce, aby dělali poradenství a dělali ho ve společnosti OVB. Nejsme na trhu sami, je tu silná konkurence, což je dobře.
Je to o návratu ke kořenům a mít pro naše finanční poradce s našimi partnery nejlepší produkty. To je oblast, na kterou se budu osobně zaměřovat. Měl jsem možnost „zašpinit si ruce“ vývojem produktů na straně banky i pojišťovny, penzijní a investiční společnosti a svoje zkušenosti v OVB zhodnotím. Do této oblasti k nám již přišli i noví lidé.
Druhá část je velmi pragmatická: Zajistit bezchybný interní servis – aby byly správně spočítané provize, aby chodily včas a aby naši spolupracovníci měli podporu na úrovni informací o jednotlivých produktech, aby se mohli věnovat rozvíjení spolupracovníků a jejich náborování a měli v ruce to, co pro svoji práci potřebují.
Čtěte na Investujeme.cz