Obliba spoření a jednotlivých spořicích produktů ne vždy odpovídá jejich výhodnosti. Přesto se v průběhu času lidé obrací více na užitečnější spořicí produkty. Stále vede stavební spoření, ale padá životní pojištění.
Stavební spořitelny již páté čtvrtletí v řadě zveřejňují Barometr obliby spořicích produktů. Stavební spoření se stále drží v čele a navíc na popularitě získává, přestože stavební spořitelny stejně jako ostatní banky snižují úrokové sazby. Patrné jsou pozitivní trendy v ostatních produktech. Kupříkladu životní pojištění, které není vhodným spořicím ani investičním produktem, na oblibě ztrácí i mezi populací.
Nízké úrokové sazby nesvědčí ani spořicím účtům. Jejich popularita propadla dokonce více než popularita skutečně nevýhodného produktu pro spoření – životního pojištění. Lidé se obrací k rizikovějším investicím. Popularita nejvíce vzrostla starožitnostem a drahým kovům, které jsou velmi specifickými spořicími nástroji, vyžadujícími profesní znalosti.
Čtěte na Hypoindex.cz