AČSS v minulém týdnu zveřejnila svůj čtvrtletní Barometr obliby spoření. Stálicí na první příčce je stavební spoření. Na druhou se propracovaly drahé kovy – zlato a stříbro. Proč „oblíbený“ neznamená „výhodný“?
Barometr obliby spoření Asociace českých stavebních spořitelen (AČSS) hodnotí na základě průzkumu uskutečněném ve spolupráci s výzkumnou společností IBRS oblibu spořicích produktů. Dlouhodobě se na první příčce drží stavební spoření. Jenže „oblíbený“ není totéž co „výhodný“.
Obliba spořicích produktů znamená jejich popularitu mezi lidmi. Vyjadřuje spíše známost produktu a jen výjimečně dokáže ocenit i skutečný přínos pro rodinný rozpočet. Na druhou stranu i ekonom John Maynard Keynes, jehož část teorie využívají zejména levicově zaměření politici[1], doporučoval vybírat investiční produkty jako v soutěži krásy. Ovšem nezapomínejme, že i v soutěžích krásy jsou hodnoceny schopnosti, bez nichž vzhled není dostačujícím kritériem.
Čtěte na Investujeme.cz