Sociální sítě hýbou světem. A to i světem realitních makléřů. Jedním z aktivních makléřů především na Facebooku je Ondřej Černovický. „Tímto způsobem jsem teď prodal dům za nějakých 18 mil. Kč,“ říká. A podíl prodejů přes sociální sítě roste.
Jste poměrně aktivní na internetu a sociálních sítích. Pomáhá vám to nabírat nemovitosti a získávat klienty, nebo to děláte hlavně proto, že vás to baví?
Ze začátku, spoustu let, jsem to dělal, protože mě to bavilo. Trvalo mi, než jsem zjistil, jak to mám dělat, aby to přinášelo víc než zábavu. V současnosti více než polovina zakázek mi přichází ze sociálních sítí.
Která ze sociálních sítí je pro vás nejvýznamnějším zdrojem klientů?
Bezpochyby je to Facebook, protože je to zároveň asi jediná síť, na které se aktivně pohybuji. Vím, že by měla existovat nějaká diverzifikace, že by se měl člověk pohybovat na více sítích zároveň.
Na druhou stranu jsem ale zastáncem toho, že bych měl dělat to, co umím a co mě baví. A mě baví Facebook tím, že přestože všichni tvrdí, že je to dávno mrtvá síť, že tam nikdo nechodí, tak pořád je zdaleka nejvýkonnější a je to jediná síť, která umí spojit nějakou informační hodnotu spolu s obrázky a videi. Považuji to za komplexní sociální síť, na rozdíl od jiných, kde je to vždy stavěno něco za něco.
Pohybuji se primárně na Facebooku a stačí mi to. Nedokázal bych obsloužit víc sociálních sítí, aby to mělo být na stejné úrovni jako Facebook.
Čtěte na Realiťáci-sobě.cz