Petr Borkovec: S Partners chceme expandovat do zahraničí

Jako firma chceme expandovat a do akvizic v zahraničí bychom chtěli investovat nižší jednotky miliard korun,“ říká Petr Borkovec, generální ředitel finanční skupiny Partners. A jaké má plány Partners Banka?

Neustále se vrací téma nezávislosti poradců Partners Financial Services. Vy při každé příležitosti vyvracíte, že by poradci byli závislí, protože mohou vybírat i z produktů jiných společností. Data ale hovoří poměrně jasně a produkty ze skupiny Partners jsou zastoupeny mnohem více. Jak na toto reagujete, když vaši konkurenti argumentují tímto způsobem?

To téma vrací jen konkurence, která na nás něco chce mít. Data ukazují to, že naše instituce a produkty jsou docela dost dobré. A děláme je, aby skvělé byly a poradcům dávaly něco, co jiní nemají. Poradce je volí, protože mu to funguje produktově, procesně a kvalitativně. Podobně jsou více zastoupeny exkluzivní produkty našich strategických partnerů. Typicky Cool Invest od Amundi či několik produktů životního pojištění.

Určitě jsou na trhu společnosti, které mají v portfoliu pojišťovnu, kterou dělají ze 40 % nebo dokonce z 50 %, tedy mnohem víc než naši poradci Simplea, která má podíl 38 %. A stali se tím více závislými, nebo nezávislými? Ani nemusí být propojeny vlastnicky. Mají jen dohodu. A často jsou provizně zvýhodněny. To považuji za horší a u nás by se to nestalo.

Pro mě toto není podstatná otázka. Nepotřebuji to nikomu vyvracet. Víme, kdo jsme a co nabízíme. Ano, máme vlastní instituce, získáváme tím konkurenční výhodu. Máme i strategické a ostatní obchodní partnery a díky tomu širokou nabídku. Už tím se odlišujeme od bank. Díky spolupráci s Gepardem, pak mají naší poradci velmi širokou nabídku úvěrů.

Nyní ale máte i banku. Neposouvá to tuto námitku o úroveň dál?

Ne, vůbec. Naopak. Předtím u investiček a pojišťoven to hrálo velkou roli. Tam jsou poradci zvyklí mít nabídku velkou. Dokázali jsme, že to ale funguje. U retailového bankovnictví to naopak nedává smysl, protože většina poradců nezakládá klientům běžné účty, nespravuje jim mobilní bankovnictví, platební karty atd.

U hypoték je to stejné, jako u ostatních segmentů. Tam nabídka pro poradce roli hraje. Přidali jsme privátní značku, chceme udržet širokou nabídku produktů, proto Gepard. A nová značka, která přišla do nabídky poradců, má nějaké neférové konkurenční výhody a otevírá úplně nový svět možností. Stejně jako Spořka má neférovou výhodu, že je obrovská, a může si udělat cokoliv, jakkoliv a může mít nejširší nabídku toho, co mohou její poradci udělat. Stejně tak Simplea, Rentea nebo Partners Banka má tu výhodu, že zná poradce, zná klienty a vytvoří jim produkty na míru.

Ta diskuse mi přijde úplně zbytečná. Klienty to vůbec nezajímá. Těm je to ukradené. Mohl bych přejít k technickým detailům. Přidal jsem do portfolia Simplea. V čem přesně Simplea ovlivňuje poradce?

Celý rozhovor čtěte na Poradci-sobě.cz

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.