Phishing dostal v posledních týdnech nový rozměr – velký. A dělá hlavu především největší české retailové bance – České spořitelně. Má dělat hlavu i nám ostatním? Nebo nad nimi můžeme jen mávnout rukou či uronit slzu nad pochroumanou češtinou mnohdy ozdobenou vkusnou bukvou?
Novou vlnu phishingových e-mailů, jejichž cílem snad už ani nemůže být získání citlivých údajů klientů České spořitelny, nelze nazvat jinak než tsunami. E-mailové schránky zaplavil nános zpráv vyžadujících potvrzení, autorizaci, ověření platby, zamítnutí platby, potvrzení výhry či jen varující před podvodnými e-maily (jak rafinované). A všechny směřují na podvrženou kopii stránek internetového bankovnictví Servis 24.
Záplava je tak pestrá, že se snad již nemůže nikdo nový nachytat. Je jich již příliš mnoho a varování z České spořitelny, z finančních serverů i dalších médií bylo tolik, že snad již nikdo nemohl zůstat nezasažen. Nedávno se k varování připojila i ČNB – nikoli proto, že by chtěla podpořit komerční banku, ale proto, že útočníci začali v e-mailu využívat i doménu cnb.cz.
Čtěte na Investujeme.cz
Vyšlo též na Našepeníze.cz