„Blíží se penzijní reforma, pořiďte si investiční životní pojištění, dokud je čas!“ „Máme exklusivní produkt k zajištění na stáří.“ „Zapojte se do systému – zbohatnete!“ Taková a mnohá další i lživá tvrzení lákají lidi do multilevelových „monoproduktových“ společností.
Nemá smysl se dále rozplývat nad lidskou důvěřivostí. Je snad v přirozenosti (zejména méně často přemýšlejících) jedinců z lidské společnosti hledat cesty snadného zbohatnutí a jednoduchých řešení. A právě taková nabízejí četné společnosti rostoucí jako houby po dešti. K jejich růstu stačí málo: Otřepaný systém tvrdého prodejního multilevel marketingu a smlouva s libovolnou životní pojišťovnou.
Na bázi multilevel marketingu fungují i klasické finančně poradenské společnosti. Rozdíl mezi nimi a těmi nebezpečnými je ale zásadní: Klasické finančně poradenské společnosti v prvé řadě nestaví svou nabídku na jediném stěžejním, často navíc hodně zjednodušeném (rozumějte: osekaném k maximální jednoduchosti, aby smlouvu zvládla vyplnit i cvičená opice – tím se nechci dotknout primátů), produktu. A jakém jiném, než investičním životním pojištění. Rozdílů je pochopitelně více.
Čtěte na Investujeme.cz
Vyšlo též na Peníze.cz