Jak přesvědčit klienta k „rizikovější“ investici

Češi jsou v naprosté většině konzervativní investoři. A přestože jsou schopni riskovat ztrátu nepojištěného rodinného domu, jakékoli kolísání hodnoty investice jim vyhání husí kůži. Jak změnit jejich pohled na dynamické investice?

Mezi nejoblíbenější spořicí (či investiční) produkty lidí v České republice patří dlouhodobě stavební spoření. Důvod je prostý: Přestože jeho výnos nyní zdaleka nedosáhne ani na inflaci, nominálně jeho hodnota nemůže klesnout. A navíc je to produkt, kam „stát“ přispívá státním příspěvkem. Stejně tak má své místo na výsluní doplňkové penzijní spoření, resp. jeho transformovaný fond.

S konzervativními finančními produkty ale klient příliš velký výnos nezíská. Navíc riziko, že bude poražen inflací, je poměrně vysoké. A za honbou za jistotou si lidé kupují nemovitosti, jejichž cena sice kolísá a občas i hodně propadne, na domě ale nevisí cenovka s průběžně se měnícími ciframi, která by investora stresovala – a když se zanedbá pár nákladů a rizik, jedná se o „bezpečnou“ investici. Jak ale zlomit klasický pohled na investice a naučit klienty nebát se rizika?

Čtěte na Investujeme.cz

Leave a Reply

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..