Proč má finanční poradenství špatný zvuk

Prestiž finančního poradenství je velmi nízká. Proč? Kořeny leží hluboko v zárodku finančního poradenství v Česku.

Finanční poradenství v Česku nemá příliš velkou prestiž. A není se co divit. Počátkem 90. let minulého století začalo pod taktovkou první finančně poradenské společnosti v České republice – OVB Allfinanz – jako pouhý prodejní nástroj. Multilevel marketing má obrovský prodejní potenciál. A jako první lidé do oboru vstupovali více či méně zkušení obchodníci. Tržní ekonomika byla v plenkách a i finanční produkty byly na úrovni batolat. Poradenství tak bylo odsunuto na druhou kolej. Beztak nebylo o čem radit.

Středem zájmu finančních zprostředkovatelů na samém počátku byly především pojistky. Ostatně, nic jiného ani být nemohlo. O hypotéce lidé ani neslyšeli a při vysokých úrokových sazbách spojených s dvoucifernou inflací nepatřil ani později tento produkt mezi oblíbené. Podílové fondy vznikaly a pronikaly do Česka až s kupónovou privatizací, která jim navíc udělala jméno, z něhož se další desetiletí léčily. Slovo „investice“ patřilo mezi vulgarismy, které se ve slušné společnosti nepoužívají.

Čtěte na Investujeme.cz

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.