Poslanci hledají způsob, jak prostřednictvím regulace provizí vyčistit finančně poradenský trh. A diví se, že to nefunguje. Přitom řešení je tak snadné… proč je přehlíženo?
Současná praxe při distribuci životního pojištění a jejího dohledu je ve zkratce takováto: Pokud ČNB nalezne kdekoli v materiálu (i interním) slůvko „spoření“ v jakékoli deklinaci v příliš těsné blízkosti sousloví „životní pojištění“, okamžitě sahá k sankcím. Pokud ale objeví pojistku, která neodpovídá požadavkům klienta, udělí „opatření k nápravě“. Co to znamená?
Představte si město plné pekařů. Někteří z nich chtějí ušetřit, a tak mouku nastavují sádrou. Dokonce ve městě existuje i zákon, který to zakazuje, a dohledový orgán, který to kontroluje. Pokud ale nachytá pekárnu, která sádru do mouky přidává, udělí „opatření k nápravě“: „Chytneme-li tě příště, dostaneš pokutu.“
Čtěte na Investujeme.cz