Realitní makléři vodí klienty finančním poradcům. A naopak finanční poradci vodí klienty realitním makléřům. Ani jeden to nedělá jen z dobré vůle. Jde o obchod. Jaký díl provize si za klienta zaslouží realitní makléř a jaký finanční poradce?
Klient je to nejcennější, co může mít jak finanční poradce, tak realitní makléř. A když jeden z nich klienta získá, proč se o něj nepodělit? Kupující nemovitosti zřejmě bude potřebovat hypoteční úvěr, který mu může zprostředkovat finanční poradce, prodávající naopak bude mít volné peníze, které bude chtít investovat. A finanční poradci znají přání a cíle svých klientů a vědí, kdo z nich chce koupit a kdo prodat nemovitosti.
Symbióza mezi finančními poradci a realitními makléři se tak přímo nabízí. Vydělat na ní mohou obě strany. Jenže… provize za přivedení klienta jde na úkor toho, kdo ho v konečném důsledku obslouží. Jaký díl tipařské provize je „férový“?
Čtěte na Realiťáci-sobě.cz