Česká politická scéna se rozhodla. Zavede šrotovné. Navzdory doporučení nejuznávanějších českých ekonomů. Odstupující vláda podlehla opozici i evropskému lobby…
Obvyklým postupem je, že majitel starého vraku je povinen zajistit jeho ekologickou likvidaci. Důsledkem toho postávalo na mnohých venkovských dvorcích i několik nepojízdných autovraků – na náhradní díly, kdyby byly potřeba, hlavně aby se nemuselo platit za sešrotování.
Ekonomická recese a zejména populistický boj s ní pravidla mění. Za likvidaci starého vraku nebude jeho majitel platit, ale naopak dostane příspěvek na pořízení nového vozu – šrotovné. V Česku by se mělo pohybovat ve výši 30 tis. Kč, mělo by být vypláceno na vozy do ceny 500 tis. Kč a pokud projde úspěšně procesem schvalování, bude poskytováno od června letošního roku. Vyšleněno by na něj mělo být 2,5 mld. Kč, což by stačilo pro 83 333 zájemců… aut starších 10 let ale jezdí na českých silnicích 2,6 milionu.
Čtěte na Investujeme.cz
Vyšlo též na Profit.cz