Realitní makléř nachází kupce pro nemovitost. Kupec potřebuje hypotéku. O to tu ale nejde. „Realitní makléř musí udělat přibližně 10 prohlídek, aby se našel jeden kupec,“ říká Stanislav Dostál ml., zemský ředitel Fincentra, a dodává: „My máme zájem o 9 zájemců, kteří nemovitost nekoupili.“
Jako zemský ředitel máte pod sebou velký tým. Ten pracuje efektivněji, pokud dokáže spolupracovat s realitními makléři. Jak motivujete své lidi, aby s realitními makléři skutečně spolupracovali?
Projekt spolupráce Fincentrum finančních poradců a Fincentrum Reality vznikl před 5 lety. Zpočátku jsem v tom ani já neviděl žádnou výhodu a nerozuměl jsem spojení, proč by se finanční poradce měl věnovat realitám. Díky tomu jsem ale věděl, že i finanční poradci mohou mít problém výhody propojení pochopit.
V čem je obtížné pochopit spojení realitního makléře a finančního poradce?
Každý člověk, který dělá svůj byznys, „jede“ ve vlastních jednotkách – ať jsou to kusy, koruny za kus, nějaké body či objemy hypoték. A nyní k tomu přijde někdo, kdo vám začne nabízet nějaký doplňkový produkt.
V minulosti se mi stávalo, že mě oslovovali lidé z energetiky a říkali: „Stando, když ušetříte tomu člověku v domácnosti na energiích, můžete tyto peníze použít do finančního plánu.“ A úplně stejně na mě působilo, když mi říkali, že realitka je pro nás „bomba“. Člověk je ale zakonzervovaný ve svém byznyse a nechce, aby ho někdo jiný využíval pro své podnikání. Mám tu svůj vlastní byznys, kterým je zajištění majetku, investice, pojištění, hypotéky…
Čtěte na Investujeme.cz