Stavební spořitelny vzdaly boj o klienty?

Jaro bývalo prvním velkým zátahem stavebních spořitelen na klienty. Svými akčními nabídkami se předháněly a klient měl z čeho vybírat. Letos jaro do stavebních ještě nedorazilo a akční nabídku aby klient pohledal. Vzdaly stavební spořitelny boj o klienty? A kdo se alespoň formálně snaží?

Stavební spoření již není tak atraktivní. I proto lidé v loňském roce uzavřeli meziročně o 23 % nových smluv méně a celkově poklesl počet aktivních smluv ve fázi spoření o 6,1 %. Současně rekordně nízké úrokové sazby hypoték odvádějí klienty i od úvěrů ze stavebního spoření, a tak došlo k prvnímu historickému poklesu počtu poskytnutých úvěrů stavebními spořitelnami o 3,7 %.

Nepříznivé situaci na trhu stavebního spoření se stavební spořitelny čelit příliš nesnaží. Omezují se na pokusy zabránit klientům v odchodu a na lobbyistické snahy o rozšíření účelů stavebního spoření. S nižším státním příspěvkem ztratily spořitelny opěrnou hůl a stát na vlastních nohou jim ještě dělá potíže. Dokonce se letos nevrátily ani k tradičním akčním nabídkám. Více „akčních nabídek“ má nyní jen ČMSS.

Čtěte na Hypoindex.cz

Leave a Reply

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..