Trestá ČNB i poškození klientů, nebo jen formality?

Česká národní banka mezi finančními zprostředkovateli udílí pokuty především za formální nedostatky. Dokáže ale také postihnout skutečné poškozování klientů a neodbornou péči? Zeptali jsme se přímo ČNB.

Při zkoumání rozhodnutí sankčního odboru České národní banky po kontrolách ve finančně poradenských společnostech nás zaujala jedna skutečnost. V naprosté většině jsou společnosti trestány za formální nedostatky a skutečné poškozování klientů jakoby stálo stranou. A rozhodně to není tím, že by poškozování klientů z trhu vymizelo, byť se finančně poradenský trh významně kultivuje.

Nejblíže sankci za poškození klientů, na kterou redakce přišla, byla dnes již dávná pokuta 6 mil. Kč pro Lukáše Štorka (následně Mikulu, následně Štorka), ale i ta byla zdůvodněna nedodržením nápravného opatření, kdy hříšník neposílal dohledovému orgánu seznamy klientů se sjednanými produkty. Zeptali jsme se proto přímo ČNB, v jakých případech poškození klientů skutečně trestala. A dostali jsme odkaz na dva případy.

Čtěte na Poradci-sobě.cz

Leave a Reply

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..