Jeden z nejvlivnějších ekonomů John Maynard Keynes doporučoval vybírat investice podobně jako vítězku soutěže krásy. Zní to podivně, ale emoce skutečně mohou být dobrým vodítkem.
Je celá řada způsobů a nástrojů pro výběr nejvhodnější investice. Nejčastěji se používá fundamentální (hodnotová) analýza, která zkoumá hodnotu investice a její potenciál, technická analýza, která hledá vzory v minulých grafech a nejrůznějších indikátorech podle minulých pohybů a objemů, a psychologická analýza, která se zabývá psychologií trhu a zkoumá náladu kupujících a prodávajících. Nebylo by od věci k nim přidat ještě emocionální analýzu.
Ať investor hledá nejvhodnější investici libovolným tradičním způsobem, vždy mu uniká celá řada informací. Buď nejsou k dispozici, nebo je informací příliš a je potřeba je zredukovat, aby bylo možné dojít k nějakému výsledku. Pokud ale chybí nebo jsou vynechány nějaké podstatné informace, může být celá analýza zavádějící. A v tomto případě „emocionální analýza“ může být řešením.
Čtěte na Poradci-sobě.cz