Výsledek regulace životního pojištění: Zdražení!

„Cesta do pekel je dlážděná dobrými úmysly.“ Toto staré rčení vystihuje i regulaci provizí vyplácenou pojišťovnami finančním zprostředkovatelům za prodej životního pojištění. A nebo se spíš hodí „nic není zadarmo“?

Regulace provizí životního pojištění je účinná od 1. 12. 2016. Po třech měsících „zvýšené ochrany klienta“ jsou již známé první dopady na trh životního pojištění. A pro spotřebitele z nich nevyplývá nic pozitivního. Vesměs se naplnila varování přicházející z finančně poradenského trhu.

V prvé řadě došlo k omezení nabídky životních pojistek. Z analýzy Institutu FG vyplývá, že pojišťovny stáhly z trhu 11 produktů a uvedly pouze 2 nové. To ještě nemusí být na škodu, pokud by rušily produkty pro spotřebitele zcela nevýhodné. I takových vytvářejí nespočet. Tomu ovšem neodpovídá druhá skutečnost – navýšení počátečních nákladů.

Čtěte na Investujeme.cz

Leave a Reply

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..