Komerční pojišťovna se po vstupu Société Générale vzdala neživotního pojištění. Před několika lety se k němu vrátila. A to poměrně unikátně. „U pojištění stavby nestanovujeme pojistnou částku, nemovitost je vždy pojištěna na svoji aktuální hodnotu,“ říká Zdeněk Zavadil, člen představenstva a ředitel úseku externích distribučních kanálů, který věří v digitalizaci i v oblasti životního pojištění.
Co vás přivedlo do Komerční pojišťovny, dnes spíše prezentované jako KB Pojišťovna?
Oficiálně je to Komerční pojišťovna, takto je zapsaná v obchodním rejstříku. KB Pojišťovna používáme jako obchodní značku, která ukazuje, že jsme součástí silné finanční skupiny Komerční banky.
Svou pojišťováckou kariéru jsem spojil s Komerční pojišťovnou, kde pracuji už 21 let. Ale i předtím jsem sbíral zkušenosti zprostředkováním pojištění pro jednu z konkurenčních pojišťoven. Do Komerční pojišťovny jsem nastoupil v roce 2001 a byl jsem zodpovědný za její provoz. Tehdy byla ještě univerzální pojišťovnou a nabízela i pojištění automobilů nebo průmyslových rizik. Když se pak pojišťovna v roce 2005 stala součástí pojišťovací entity francouzské skupiny Société Générale, začala se věnovat bankopojištění.
Znamená to, že jste zcela přestali poskytovat produkty neživotního pojištění?
Přesně tak. Portfolia neživotních pojistek jsme nabídli k prodeji. Tam, kde jsme měli větší objem smluv, jsme kmen prodali. Po demonopolizaci povinného ručení jsme byli dokonce čtvrtou největší pojišťovnou v tomto segmentu, takže o portfolio odpovědnostního pojištění pro motoristy byl velký zájem. Menší portfolia, například průmyslového pojištění, jsme vypověděli nebo zrušili jiným způsobem. Licenci na neživotní pojištění jsme si však ponechali a po letech jsme se k poskytování majetkového pojištění vrátili.
Čtěte na Poradci-sobě.cz